Tawang
ing brang kulon wis kêbak cahya abang kuning. Sabên mripat nyawang, ora ana kang
bisa dipêthuki kêjaba amung murubé bagaskara pungkasan. Sêdhéla manèh, sumbêr panguripan arcapada iku bakal amblês ana sikilé tawang. Codhot-codhot blêbêran mêtu saka
pasanggrahan. Sriti, emprit, podang lan sapanunggalané wiwit mlêbu mring
pasaréan.
Surub
iku, sawijining papan ing èrèng-èrèng gunung Welirang wis katon ramé. Datan
kêndat lakuné jalma, kaya iwak pathing blêbêr mambu jala. Dalan-dalan kêbak
bakul kalawan pit, kalawan motor roda papat. Nanging, ana sajêroné sênthong
paséwanan, sawijining jaka malah kawêdèn. Dhèwèké tansah kèlingan wêjangan
simbah, bapa lan simboké.
Sapasang
mripat galak kang bundêr sêsêr, kanthi cumlorot cahya ijo murub, nyawang saka rumbuké wana.
“Éling-élingana,
lé. Ojo pisan-pisan mêtu saka sênthong wayah candikkala. Biyèn nalika simbokmu
nglairaké kowé, anêpaki julung batang.” Mangkono ukara kang tansah
diélingaké marang Reihan, bocah ontang-anting kang saiki wis dadi jaka.
Miturut
wong Jawa, manungsa kang lair anêpaki pungkasané cahya bagaskara ing wayah
surub, diarani manungsa julung batang. Awakê duwé ganda basin kaya batang.
Ganda iku kang tansah digolèki sato kéwan awujud macan. Yèn tinêmu, manungsa
julung batang bakal dadi mangsané macan.
Ora
adoh saka panggonan Reihan kêmulan, kênya ayu pinaring asma Fenny wis bar
anggoné pupuran. Alisé kang nanggal sapisan katon samsaya panthês, nalika
sisihané Reihan iku anglabur lambé gawé bèngès wêrna abang. Lakuné mblarak
sêmpal, alon-alon tumuju mring sisihané.
“Lha
kok malah kêmulan iki karêpmu piyé tho, mas?”
“Sêdhéla
manèh, wuk.”
Fenny
ora srantan manèh. Kêmul kang nggubêt ana awaké Reihan disêndhal. Fenny kaget
nalika nyawang awak sisihané gêmêtêr. Kêringêt pathing dlèwèran ana gulu,
tangan lan dadané Reihan.
“Sampéan
lara tho, mas?”
“Ora,
wuk.”
“Lha
gênèya kok têlês blês kaya mangkono?”
“Ora
apa-apa, wuk. Awakku amung rada ora kêpénak waé,” pungkasan sumauré Reihan.
Durung
suwé anggoné sapasang lanang wadon padha gunêman, krungu swara jêrit saka sênthong kiwa
têngên. Reihan sanalika oncat saka papan turu. Fenny ngrangkul ing dada
sisihané.
Kobongan
... kobongan ... kobongan!
Wong-wong
kang nginêp ing paséwanan panggon turu iku banjur padha sêmburat kêplayon
kabèh. Ora mikir suwé, Reihan ngajak Fenny mêtu saka sênthong paséwanan.
Dhèwèké sanalika lali yèn ana jaba, cahyané bagaskara durung ilang kabèh. Ing
tawang brang kulon, candikkala durung lunga.
Sênthong
paséwanan iku papané ana ing dhuwur sawijining giri. Gawé tumuju dalan aspal,
kudu mlaku sauntara wêktu. Ngliwati wana cilik kang wis dipacaki dadi taman.
Reihan kaya-kaya arêp nggêblak, nalika lakuné cumêgat dêning sawijining kewan
kang suwéné iki tansah dadi pangapêsan uripé. Dhèwèké banjur kèlingan marang simbah,
bapa lan simboké, yèn kadadèyan dina iku, minangka pêpéling yen wis titi wanciné Reihan tumêkané pati.
“Mlayu
... mlayu ... mlayu, wuk!” Reihan mbêngoki Fenny kang ngadêg jêjêg ing mburiné.
Sisihané iku amung ndomblong, ora mangêrtèni ukara kang sinêbut lambéné Reihan.
“Mas
Reihan, sampèan iki gênèya?”
Ora
suwé, Reihan mlayu ninggalaké Fennyy. Ana panyawangé, sawijining macan babon
wis ngêthokake siung. Ilêré dlèwèran mêtu saka lambé, banjur mlayu nubruk awaké Reihan.
“Mas
Reihan ... !!!”
Fenny
njerit sabantêr-bantêré nalika wêruh sisihané disambêr sawijining motor roda papat. Gêtihé pathing dlèwèran saka sirah. Dadané katon kêjèt-kêjèt. Sadurungé Fenny mlayu
lan ngrangkul awak kang jibrat gêtih iku, Reihan wis mêrêm salawasé.
TANCEP KAYON
Heru Sang Mahadewa
Member
of #OneDayOnePost
Wow keren. Koyone moco majalah panjebar semangat po djoko lodhang
BalasHapusAku gak ngerti 😅😂
BalasHapus